Gwiazdki Hotelowe hotelu Masovia

Celem kategoryzacji hoteli jest ujednolicenie standardów, jakich może oczekiwać gość w danym hotelu. System gwiazdek opiera się na sprecyzowanych kryteriach, które dany obiekt musi spełniać. Obejmują one standard i wyposażenie pokoi, funkcjonowanie restauracji i barów, usługi recepcyjne, dostępność do usług dodatkowych takich jak: sale konferencyjne, siłownia, gabinet odnowy biologicznej, basen, jacuzzi i wiele innych. Co jednak konkretnie oznaczają gwiazdki hotelowe? Warto przyjrzeć się bliżej ocenie standardów hoteli, zwłaszcza przed zbliżającym się wyjazdem, połączonym z koniecznością dokonania wyboru hotelowego noclegu.


Gwiazdki hotelowe w Polsce

W każdym kraju obowiązują oddzielne standardy oceny hoteli. We wszystkich państwach możemy jednak spotkać się z tą samą zasadą- im więcej gwiazdek hotelowych, tym wyższy standard obiektu i więcej usług wliczonych w cenę za nocleg. Sprawdź poniżej, czego możesz się spodziewać korzystając z oferty polskich hoteli.

Hotel jednogwiazdowy (obiekt z jedną gwiazdką hotelową)

  • Wyposażenie pokoju. Podstawowe wyposażenie: łóżko jednoosobowe lub dwuosobowe, szafa lub wnęka garderobiana, szafki nocne lub stolik, biurko lub stół, krzesło dla każdego gościa, lustro, wieszak ścienny na odzież wierzchnią, oświetlenie górne i boczne, dostęp do co najmniej jednego gniazdka elektrycznego. Łazienka poza pokojem z dostępem do ciepłej i zimnej wody przez całą dobę. Łazienka w pokoju wyposażona w wannę lub kabinę natryskową, umywalkę, WC i podstawowe przybory toaletowe.
  • Wyposażenie budynku. Wymagane: oświetlenie zewnętrzne, wyodrębnione wejście dla gości, miejsce postojowe na czas przyjazdu i odjazdu gości, wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna, w całym budynku przez całą dobę ciepła i zimna woda, dostęp przez całą dobę do telefonu i faksu w recepcji oraz do ogólnodostępnych miejsc z radiem i telewizją. W obiektach wyższych niż 4 piętra – winda.
  • Obsługa gościa. Podstawowe usługi: budzenie, przechowywanie bagażu, pieniędzy i wartościowych przedmiotów, podawanie śniadań, sprzątanie pokoju codziennie lub na życzenie gościa, możliwość zakupu przez całą dobę ciepłych napojów, zmiana ręczników oraz pościeli co trzy dni lub na życzenie. Personel przeszkolony w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

Hotel dwugwiazdowy (obiekt z dwoma gwiazdkami hotelowymi)

  • Wyposażenie pokoju. Podstawowe wyposażenie: łóżko jednoosobowe lub dwuosobowe, szafa lub wnęka garderobiana, szafki nocne lub stolik, biurko lub stół, krzesło dla każdego gościa, lustro, wieszak ścienny na odzież wierzchnią,  oświetlenie górne i boczne, dostęp do co najmniej jednego gniazdka elektrycznego, bagażnik. Wyposażenie dodatkowe: wykładzina dywanowa lub dywaniki przy każdym łóżku, zasłony, żaluzje albo rolety, naczynia do picia dla każdego gościa, radio. Łazienka poza pokojem z dostępem do ciepłej i zimnej wody przez całą dobę. Łazienka w pokoju wyposażona w wannę lub kabinę natryskową, umywalkę, WC, podstawowe przybory toaletowe, ręcznik, szklankę lub jednorazowy kubek.
  • Wyposażenie budynku. Wymagane: oświetlenie zewnętrzne, wyodrębnione wejście dla gości, miejsce postojowe na czas przyjazdu i odjazdu gości, wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna, aperitif-bar lub bar kawowy w całym budynku przez całą dobę ciepła i zimna woda, dostęp przez całą dobę do telefonu i faksu w recepcji oraz do ogólnodostępnych miejsc z radiem i telewizją. Poza zwartą zabudową miejską wymagane zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowego. W obiektach wyższych niż 4 piętra – winda. 
  • Obsługa gościa. Podstawowe usługi: budzenie, przechowywanie bagażu, pieniędzy i wartościowych przedmiotów, podawanie śniadań, sprzątanie pokoju codziennie lub na życzenie gościa, możliwość zakupu przez całą dobę ciepłych napojów, zmiana ręczników oraz pościeli co trzy dni lub na życzenie. Personel przeszkolony w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

Hotel trzygwiazdowy (obiekt z trzema gwiazdkami hotelowymi)

  • Wyposażenie pokoju. Podstawowe wyposażenie: łóżko jednoosobowe lub dwuosobowe, szafa lub wnęka garderobiana, szafki nocne lub stolik, biurko lub stół, krzesło dla każdego gościa, lustro, wieszak ścienny na odzież wierzchnią, oświetlenie górne i boczne, dostęp do co najmniej jednego gniazdka elektrycznego, bagażnik. Wyposażenie dodatkowe: wykładzina dywanowa w całym pomieszczeniu lub dywaniki przy każdym łóżku, zasłony, żaluzje albo rolety, naczynia do picia dla każdego gościa, woda butelkowana dla każdego gościa, radio, telewizor, telefon, hotelowe materiały piśmiennicze, zestaw do czyszczenia odzieży, obuwia oraz igielnik. Łazienka w pokoju wyposażona w wannę lub kabinę natryskową, lustro, umywalkę, WC  oraz przybory toaletowe dla każdego gościa, ręcznik, ręcznik kąpielowy, szklankę lub jednorazowy kubek.
  • Wyposażenie budynku. Wymagane: oświetlenie zewnętrzne, wyodrębnione wejście dla gości. Nad wejściem osłona chroniąca przed deszczem, wejście we wnęce lub drzwi obrotowe/ automatycznie otwierane. Miejsce postojowe na czas przyjazdu i odjazdu gości, wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna, aperitif-bar lub bar kawowy, restauracja. W całym budynku przez całą dobę ciepła i zimna woda, dostęp przez całą dobę do telefonu i faksu w recepcji oraz do ogólnodostępnych miejsc z radiem, telewizją i Internetem. Poza zwartą zabudową miejską wymagane zapewnienie strzeżonego parkingu, garażu lub miejsca postojowego. W obiektach wyższych niż 3 piętra – winda.
  • Obsługa gościa. Podstawowe usługi: budzenie, przechowywanie bagażu, pieniędzy i wartościowych przedmiotów, podawanie śniadań, sprzątanie pokoju codziennie lub na życzenie gościa, możliwość zakupu przez całą dobę ciepłych napojów, room service czynny co najmniej przez 18 godzin na dobę. Dostępne usługi prania, prasowania, czyszczenia bielizny i odzieży.  Zmiana ręczników oraz pościeli codziennie lub na życzenie. Personel obowiązują jednolite stroje oraz szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

Hotel czterogwiazdowy (obiekt z czterema gwiazdkami hotelowymi)

  • Wyposażenie pokoju. Podstawowe wyposażenie: łóżko jednoosobowe lub dwuosobowe, szafa lub wnęka garderobiana, szafki nocne lub stolik, biurko lub stół, krzesło dla każdego gościa, fotele wypoczynkowe co najmniej dwa lub kanapa, lustro, wieszak ścienny na odzież wierzchnią,  oświetlenie górne i boczne, dostęp do co najmniej jednego gniazdka elektrycznego, bagażnik. Wyposażenie dodatkowe: wykładzina dywanowa w całym pomieszczeniu lub dywaniki przy każdym łóżku, zasłony, żaluzje albo rolety, naczynia do picia dla każdego gościa, woda butelkowana dla każdego gościa, minibar lub lodówka, radio, telewizor, telefon, hotelowe materiały piśmiennicze, zestaw do czyszczenia odzieży i obuwia oraz igielnik. Łazienka w pokoju wyposażona w wannę lub kabinę natryskową z osłoną, umywalkę z blatem, lustro, WC, suszarkę do włosów oraz przybory toaletowe dla każdego gościa, ręcznik, ręcznik kąpielowy, szklankę lub jednorazowy kubek.
  • Wyposażenie budynku. Wymagane: oświetlenie zewnętrzne, wyodrębnione wejście dla gości. Nad wejściem osłona chroniąca przed deszczem, wejście we wnęce lub drzwi obrotowe/ automatycznie otwierane. miejsce postojowe na czas przyjazdu i odjazdu gości, wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna, aperitif-bar lub bar kawowy, restauracja. W całym budynku przez całą dobę ciepła i zimna woda, dostęp przez całą dobę do telefonu i faksu w recepcji oraz do ogólnodostępnych miejsc z radiem, telewizją i Internetem. W pokojach oraz w części ogólnodostępnej musi działać klimatyzacja.  Poza zwartą zabudową miejską wymagane zapewnienie strzeżonego parkingu, garażu lub miejsca postojowego. Na terenie hotelu powinny znajdować się również sale konferencyjne, co najmniej dwa rodzaje usług związanych z odnową biologiczną np.: basen, sauna, siłownia, solarium, masaże.W obiektach wyższych niż 2 piętra – winda. 
  • Obsługa gościa. Podstawowe usługi: budzenie, przechowywanie bagażu, pieniędzy i wartościowych przedmiotów, podawanie śniadań, sprzątanie pokoju codziennie lub na życzenie gościa, możliwość zakupu przez całą dobę ciepłych napojów, room service czynny co najmniej przez 18 godzin na dobę. Dostępne usługi prania, prasowania, czyszczenia bielizny i odzieży,  zmiana ręczników oraz pościeli codziennie lub na życzenie, możliwość zamówienia kwiatów lub działająca kwiaciarnia. Personel obowiązują jednolite stroje i szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy. 

Hotel pięciogwiazdowy (obiekt z pięcioma gwiazdkami hotelowymi)

  • Wyposażenie pokoju. Podstawowe wyposażenie: łóżko jednoosobowe lub dwuosobowe, szafa lub wnęka garderobiana, szafki nocne lub stolik, biurko lub stół, krzesło dla każdego gościa, fotele wypoczynkowe co najmniej dwa lub kanapa, lustro, wieszak ścienny na odzież wierzchnią,  oświetlenie górne i boczne, dostęp do co najmniej jednego gniazdka elektrycznego, bagażnik. Wyposażenie dodatkowe: wykładzina dywanowa w całym pomieszczeniu lub dywaniki przy każdym łóżku, zasłony, żaluzje albo rolety, naczynia do picia dla każdego gościa, woda butelkowana dla każdego gościa, minibar lub lodówka, radio, telewizor, telefon, hotelowe materiały piśmiennicze, sejf, zestaw do czyszczenia odzieży i obuwia oraz igielnik. Łazienka w pokoju wyposażona w wannę lub kabinę natryskową z osłoną, umywalkę z blatem, lustro, WC, suszarkę do włosów oraz przybory toaletowe dla każdego gościa, ręcznik, ręcznik kąpielowy, płaszcz kąpielowy, wagę, telefon, szklankę lub jednorazowy kubek. 
  • Wyposażenie budynku. Wymagane: oświetlenie zewnętrzne, wyodrębnione wejście dla gości. Nad wejściem osłona chroniąca przed deszczem, wejście we wnęce lub drzwi obrotowe/ automatycznie otwierane. miejsce postojowe na czas przyjazdu i odjazdu gości, wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna, aperitif-bar lub bar kawowy, restauracja. W całym budynku, przez całą dobę ciepła i zimna woda, dostęp przez całą dobę do telefonu i faksu w recepcji oraz do ogólnodostępnych miejsc z radiem, telewizją i Internetem. W pokojach oraz w części ogólnodostępnej musi działać klimatyzacja.  Poza zwartą zabudową miejską wymagane zapewnienie strzeżonego parkingu, garażu lub miejsca postojowego. Na terenie hotelu powinny znajdować się również sale konferencyjne, co najmniej dwa rodzaje usług związanych z odnową biologiczną np.: basen, sauna, siłownia, solarium, masaże. W obiektach wyższych niż 1 piętro – winda, także w pomieszczeniach piwnicznych dostępnych dla gości, np. basen czy garaż. 
  • Obsługa gościa. Podstawowe usługi: budzenie, przechowywanie bagażu, pieniędzy i wartościowych przedmiotów, podawanie śniadań, sprzątanie pokoju codziennie lub na życzenie gościa, możliwość zakupu przez całą dobę ciepłych napojów, room service czynny t co najmniej przez 18 godzin na dobę. Dostępne usługi prania, prasowania, czyszczenia bielizny i odzieży.  Zmiana ręczników oraz pościeli codziennie lub na życzenie, możliwość zamówienia kwiatów lub działająca kwiaciarnia. Personel obowiązują jednolite stroje oraz szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy. 

Gwiazdki hotelowe, czyli czym kierować się przy wyborze hotelu?

Przyznawanie gwiazdek hotelowych to proces złożony, w ramach którego ocenia się szereg różnorodnych aspektów związanych z zakresem świadczonych usług, wyposażeniem pokoi i budynku. Z tego powodu podczas wstępnej selekcji ofert noclegowych warto zwrócić uwagę na klasyfikację obiektu, a także na elementy wykraczające poza standardowe wymagania, tak aby dostosować jakość pobytu do naszych potrzeb i oczekiwań. Położony w samym centrum Giżycka Hotel Masovia to komfortowe miejsce, w którym tradycja przenika się z nowoczesnością i funkcjonalnością. Hotel zapewnia swoim gościom szereg udogodnień i usług wykraczających poza ramy trzygwiazdkowego obiektu. Gwarantuje wysoki standard wyposażenia, miłą, kompetentną obsługę, doskonałą kuchnię, bogate zaplecze rekreacyjno-wypoczynkowe, profesjonalne sale konferencyjne, a także inne udogodnienia. Oferuje specjalne pakiety wypoczynkowe, umożliwia korzystanie z  atrakcji kulturalnych i turystycznych. Stwarza idealne warunki do odpoczynku i aktywności.